Handels- og leveringsbetingelser

Be A Wear ejes og drives af BeAwear ApS, CVR-nr. 29849080, Nørrebrogade 5, 2200 København N.

1. Bestilling

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende, hvorfor prisændringer kan forekomme.

Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog: dansk, engelsk

For at handle hos Be A Wear skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingsmiddel, som vi accepterer.

Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Der kan ikke bestilles telefonisk.

Når du har foretaget en bestilling hos os, kan du printe ordrebekræftelsen, som du modtager på mail efter købet. Vi opbevarer også bekræftelsen, som du kan få en kopi af, ved at kontakte kundeservice service@beawear.dk.

Vi tager forbehold for udsolgte varer og prisfejl, og forbeholder os retten til at annullere din ordre ved fejl.

1.1. Ved levering til lande INDEN for EU

Alle de viste priser er inkl. moms, told og andre eventuelle afgifter.

1.2. Ved levering til lande UDEN for EU

Vælger du i kassen et leveringsland uden for EU vil priserne skifte til ex. moms. Du kan blive opkrævet moms, told og yderligere afgifter ved eller efter levering. Kontakt toldmyndighederne i leveringslandet, hvis du er i tvivl.

2. Betaling

Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.

Data, du sender i forbindelse med køb, gennemført med betalingskort, er krypterede (SSL). Hverken Be A Wear eller andre har mulighed for at læse dataene på dit betalingskort.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Be A Wear. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.

Hos Be A Wear kan du betale med følgende betalingsmidler:

  • Dankort
  • VISA
  • VISA / Dankort
  • VISA Electron
  • MasterCard
  • Maestro
  • JCB
  • MobilePay
  • Viabill – Faktura eller del-betaling

3. Levering

Vi bestræber os på at afsende alle ordre, hvor alle varer er på lager, inden for 1-2 arbejdsdage. Hvis et produkt har længere afsendelsestid, vil dette fremgå på den enkelte størrelse og/eller farve. Det er den længste afsendelsestid, der er bestemmende for hvornår en ordre sendes. Er en vare i restordre oplyser vi en alternativ afsendelsestid. Der er ikke mulighed for at få foretaget dellevering af ordren. Leveringen sker med den transportør du har valgt ved bestillingen.

3.1. Ved levering til Grønland, Færøerne og Island

Alle forsendelser til Grønland, Færøerne og Island afsendes fra vores lager i København med Post Nord. Der kan sendes med FLY eller SKIB. Se mere om leveringsmetoder, priser og forsendelsestid under Levering. Der kan forekomme forsinkelser fra udefrakommende faktorer, som f.eks. snestorm, tåge eller lignende. Vær opmærksom på, at der  vil blive opkrævet moms for forsendelser uden for EU. Du vil efter eller ved modtagelsen af dine varer blive opkrævet moms og eventuel told eller andre afgifter.

4. Returret (fortrydelsesret) og returnering – hvis du fortryder

Når du handler hos Be A wear har du 30 dages fuld returret. Returret er det samme som fortrydelsesret. Returretten løber fra den dag, du modtager din ordre. Du skal underrette Be A wear inden 30 dage efter modtagelse af pakken, om at du ønsker at gøre brug af returretten, herefter skal pakken være Be A wear i hænde efter senest 14 dage.

Når du benytter dig af returretten, skal du selv betale for fragten, og returnering sker på eget ansvar – vi refunderer ikke returforsendelser, der ikke når frem til Be A wear. Når du sender en returpakke, er det vigtigt du sender den MED OMDELING. Returpakker uden omdeling hentes ikke.

Gå til vejledning for returordre her

Fuld retur
Returnerer du alle varerne på din ordre refunderer vi hele beløbet for ordren.

Delvis retur
Returnerer du ikke alle varer fra din ordre, refunderer vi kun beløbet for de varer som vi modtager, minus evt. returlabel. Det oprindelige beløb til fragt refunderes ikke.
Har du beholdt varer, for mindre end 1.000 kr. og fået “fri fragt over 1.000 kr.” ved bestilling, fratrækkes 39 kr. i gebyr for standard levering, da dit endelige køb er under 1.000 kr. Foretager du en ombytning med det samme opkræves ikke 39 kr. (Vi tjekker din email for at se om der foreligger en ombytning ved modtagelse af returordren.

Vi refunderer beløbet for dine returnerede varer til det betalingsmiddel, der blev benyttet ved bestillingen. Der kan gå op til 14 dage fra vi modtager dine varer retur, til der sker refundering.
Bemærk: Nogle korttyper er længere tid om at behandle beløb der refunderes. For Mastercard Credit gælder at pengene vil være på din konto d. 1. i den efterfølgende måned, hvis refundereingen er sket inden d. 20 i måneden, ellers næste måned.

Du modtager fuld refundering for de varer der returneres, hvis varerne er returneret i samme tilstand, som du modtog dem. Varerne må altså ikke være beskadiget, snavsede, vaskede, ændret eller taget i brug. Du kan prøve varerne på, og afprøve dine varer, på samme måde som var du i en butik. Hangtags, labels, mærker og lignende må ikke fjernes. Fodtøj returneres i den originale skotøjsæske.
Lever dine returnerede varer ikke op til disse krav, anses varen for taget i brug, og du vil kun modtage en del af, eller intet, af beløbet for den returnerede vare tilbage. Vurderingen afhænger af vores vurdering af varens handelsmæssige værdi.

5. Ombytning – hvis du vil have en anden vare/farve/størrelse

Ombytning foregår på samme måde som ved returnering.

6. Særlige bestemmelser for Erhvervsdrivende

Der gælder de samme handelsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer:

  • Der er ingen fortrydelsesret / returretfor erhvervsdrivende, med mindre andet er aftalt med Be A Wear inden købet.
  • Der gælder et års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der påløber en ny et års reklamationsperiode. KBL § 77 a, stk. 3 finder ikke anvendelse i erhvervsforhold.

Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne.

7. Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Er dine varer behæftet med fejl eller mangler, i forhold til hvad du blev stillet i udsigt, da du købte produktet, har du ret til at reklamere. Husk: det må forventes, at tidligere brugte originale militærvarer er behæftet med nogle fejl og mangler. Har en vare været brugt, vil det fremgå på varens informationsside.
Efter dansk lovgivning har du 24 måneders reklamationsret. Hvoraf de første 6 måneder er omfattet af formodningsreglen i købelovens § 77 a, stk. 3. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette er betinget af, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig.Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du først kontakte vores kundeservice. Vedhæft gerne et billede af manglen. Herefter vil du modtage et reklamationsskema der skal vedlægges forsendelsen af varen. Returnér venligst ikke varen, før du har modtaget reklamationsskema fra kundeservice. Når du returnerer den defekte vare, bedes du vedlægge udfyldt reklamationsskema og benytte den returlabel, der var vedlagt, da du modtog dine varer. Har du mistet din returlabel, kan du få en ny, når du kontakter kundeservice. Det er vigtigt at du sender din ordre tilbage i forsvarlig emballage.Bemærk: Benytter du ikke vores returlabel, skal du være opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller ved personlig afhentning i postbutik eller lignende. Vi kan ligeledes ikke dække dine returomkostninger, hvis du ikke benytter vores returlabel.

8. Returnering ved forkert indtastet leveringsadresse eller manglende afhentning

Sendes din ordre retur til os, fordi du har indtastet forkert leveringsadresse, eller fordi du ikke har afhentet pakken, vil udgifter for forsendelse til korrekt leveringsadresse blive tillagt ordrebeløbet.
Hvis du vælger at annullere den returnerede ordre i forbindelse med forkert indtastet leveringsadresse, vil udgifter til porto blive trukket fra beløbet, du får tilbage for din ordre.

9. Klage

Hvis du ønsker at klage over et køb fortaget på Be A Wear, skal du først rette henvendelse til os via vores kontaktformular eller på mail service@beawear.dk. Hvis det ikke lykkes at finde en fælles tilfredsstillende løsning på din klage, har du mulighed for at klage direkte til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, men denne vil hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

Bemærk: Vi opbevarer din e-mail korrespondance med os i op til 2 år fra i dag, for lettere at kunne servicere dig fremadrettet. Du kan til enhver tid anmode om at få slettet hele e-mail korrespondance ved at besvare vores korrespondance.