Handelsbetingelser

Beawear.dk ejes og drives af beAwear ApS, CVR-nr. 29849080, Nørrebrogade 5, 2200 København N.

1. Bestilling

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende, hvorfor prisændringer kan forekomme.

Aftaler på vores website kan indgås på sproget dansk og engelsk.

For at handle hos beAwear skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingsmiddel, som vi accepterer.

Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selvebestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Der kan ikke bestilles telefonisk.

Når du har foretaget en bestilling hos os, kan du printe ordrebekræftelsen, som du modtager på mail efter købet. Vi opbevarer også bekræftelsen, som du kan få en kopi af, ved at kontakte kundeservice.

Vi tager forbehold for udsolgte varer og prisfejl, og forbeholder os retten til at annullere din ordre ved fejl.

1.1. Ved levering til lande INDEN for EU

Alle de viste priser er inkl. moms, told og andre eventuelle afgifter.

1.2. Ved levering til lande UDEN for EU

Vælger du i kassen et leveringsland uden for EU vil priserne skifte til ex. moms. Du kan blive opkrævet moms, told og yderligere afgifter ved eller efter levering. Kontakt toldmyndighederne i leveringslandet, hvis du er i tvivl.

 

2. Betaling

Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske butik, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr, når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data, du sender i forbindelse med køb, gennemført med betalingskort, er krypterede (SSL). Hverken beAwear eller andre har mulighed for at læse dataene på dit betalingskort.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra beAwear. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.

Hos beAwear kan du betale med følgende betalingsmidler:

  • Dankort
  • VISA
  • VISA / Dankort
  • VISA Electron
  • MasterCard
  • Maestro
  • JCB
  • MobilePay

 

3. Levering

Vi bestræber os på at afsende alle ordre, hvor alle varer er på lager, inden for 1-2 arbejdsdage hvis ordren er placeret en hverdag inden kl. 12.00. Hvis en vare har længere afsendelsestid, vil dette fremgå på den enkelte størrelse og/eller farve. Det er den længste afsendelsestid, der er bestemmende for hvornår en ordre sendes. Er en vare i restordre oplyser vi en alternativ afsendelsestid. Der er ikke mulighed for at få foretaget dellevering af ordren. Leveringen sker med den transportør du har valgt ved bestillingen.

3.1 Afhentning af vare i butik

Vælger du under bestillingen leveringsmetoden “Afhentning” kan du hente din ordre i vores butik på Nørrebrogade 5, 2200 København N.  Vi sender en email til den ved bestilling oplyste email adresse, så snart varen er klar til afhentning. Bemærk din bestilling skal være fortaget inden kl. 12.00 på en hverdag hvis vi skal garantere den er klar til afhenting samme dag. Ved varer som har en længere afsendelsestid end 1-2 hverdage, er det den oplyste afsendelsestid som betstemmer hvornår du kan hente pakken. du modtager altid en mail når du kan hente pakken.

 

3.1. Ved levering til Grønland, Færøerne og Island

Alle forsendelser til Grønland, Færøerne og Island afsendes fra vores butik i København med Post Nord. Der kan sendes med FLY eller SKIB. Se mere om leveringsmetoder, priser og forsendelsestid under “Levering” når du går til kassen og taster dine kundeoplysninger. Der kan forekomme forsinkelser fra udefrakommende faktorer, som f.eks. snestorm, tåge eller lignende. Vær opmærksom på, at der  vil blive opkrævet moms for forsendelser uden for EU. Du vil efter eller ved modtagelsen af dine varer blive opkrævet moms og eventuel told eller andre afgifter.

 

4. Returret (fortrydelsesret) og returnering – hvis du fortryder

Når du handler hos beAwear har du 14 dages fuld returret. Returret er det samme som fortrydelsesret. Returretten løber fra den dag, du modtager din ordre. Du skal underrette beAwear inden 14 dage, om at du ønsker at gøre brug af returretten, herefter skal pakken være beAwear i hænde efter senest 14 dage.

Når du benytter dig af returretten, skal du selv betale for fragten, og returnering sker på eget ansvar – vi refunderer ikke returforsendelser, der ikke når frem til beAwear. Returnerer du alle varerne på din ordre, refunderes (foruden beløbet for varerne) også beløbet for beAwear standardlevering (39 kr. – GLS pakkeshoplevering). Returnerer du ikke alle varer fra din ordre, refunderes der ikke for standardlevering (men naturligvis stadig beløbet for de returnerede varer).

Når du returnere din ordre til os, så HUSK – forsendelsen være “med omdeling”. Vi modtager ikke returvarer pr. efterkrav, eller uden omdeling. Husk også når du sender din returordre som en pakke, har du krav på erstatning hvis pakken udebliver, sendes den som er brev har du ikke krav på erstatning, overfor Postnord og eller GLS.

Ønsker du at aflevere din pakke selv, er du velkommen til at aflevere din pakke i vores butik på Nørrebrogade 5, 2200 København N. Der er åbent mandag-fredag 10-18, lørdag 10-17 og søndag 12-17. Bemærk: du får ingen kvittering ved afleveringen, men modtager en mail inden for 1-3 hverdage og der kan ikke ombyttes direkte eller refunderes kontant.

Vi refunderer beløbet for dine returnerede varer til det betalingsmiddel, der blev benyttet ved bestillingen. Der kan gå op til 5 arbejdsdage fra vi modtager dine varer retur, til der sker refundering.
Bemærk: Nogle korttyper er længere tid om at behandle beløb der refunderes. For Mastercard Credit gælder at pengene vil være på din konto d. 1. i den efterfølgende måned, hvis refundereingen er sket inden d. 20 i måneden, ellers næste måned.

Du modtager fuld refundering for de varer der returneres, hvis varerne er returneret i samme tilstand, som du modtog dem. Varerne må altså ikke være beskadiget, snavsede, vaskede, ændret eller taget i brug. Du kan prøve varerne på, og afprøve dine varer, på samme måde som var du i en butik. Hangtags, labels, mærker og lignende må ikke fjernes. Fodtøj returneres i den originale skotøjsæske.
Lever dine returnerede varer ikke op til disse krav, anses varen for taget i brug, og du vil kun modtage en del af, eller intet, af beløbet for den returnerede vare tilbage. Vurderingen afhænger af vores vurdering af varens handelsmæssige værdi.

 

5. Ombytning – hvis du vil have en anden vare/farve/størrelse

Ombytning foregår på samme måde som ved returnering.

6. Ingen fortrydelsesret/returret eller ombytning af tilpasset varer

Såfremt din ordre vedrører en vare, som skal fremstilles efter dine specifikationer, gælder fortrydelsesretten ikke efter fremstillingen er sket. Dette følger af forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 3. Fortrydelsesretten gælder derfor ikke for varer bestilt med f.eks tryk. Du har derfor ikke mulighed for at fortryde købet, eller foretage ombytning.
(Er der sket en fejl i tilpasningen i forhold til det du har bestilt, har du naturligvis krav på at få leveret den korrekte vare. Den fejlbehæftede vare skal returneres. Kontakt kundeservice).

 

7. Særlige bestemmelser for Erhvervsdrivende

Der gælder de samme handelsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer:

  • Der er ingen fortrydelsesret / returretfor erhvervsdrivende, med mindre andet er aftalt med beAwear inden købet.
  • Der gælder et års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der påløber en ny et års reklamationsperiode. KBL § 77 a, stk. 3 finder ikke anvendelse i erhvervsforhold.

Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne.

 

8. Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Er dine varer behæftet med fejl eller mangler, i forhold til hvad du blev stillet i udsigt, da du købte produktet, har du ret til at reklamere. Husk: det må forventes, at tidligere originale brugte varer er behæftet med nogle fejl og mangler. Har en vare været brugt, vil det fremgå på varens informationsside.
Efter dansk lovgivning har du 24 måneders reklamationsret. Hvoraf de første 6 måneder er omfattet af formodningsreglen i købelovens § 77 a, stk. 3. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette er betinget af, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du først kontakte vores kundeservice. Vedhæft gerne et billede af manglen. Herefter vil du modtage et reklamationsskema der skal vedlægges forsendelsen af varen, samt en gratis returlabel til forsendelsen. Returnér venligst ikke varen, før du har modtaget reklamationsskema fra kundeservice.

Det er vigtigt at du sender din ordre tilbage i forsvarlig emballage.

 

9. Returnering ved forkert indtastet leveringsadresse eller manglende afhentning

Sendes din ordre retur til os, fordi du har indtastet forkert leveringsadresse, eller fordi du ikke har afhentet pakken, vil udgifter for forsendelse til korrekt leveringsadresse blive tillagt ordrebeløbet.
Hvis du vælger at annullere den returnerede ordre i forbindelse med forkert indtastet leveringsadresse, vil udgifter til porto/fragt blive trukket fra beløbet, du får tilbage for din ordre.

 

10. Klage

Hvis du ønsker at klage over et køb foretaget på beAwear, skal du først rette henvendelse til os via vores kontaktformular eller på mail info@beawear.dk. Hvis det ikke lykkes at finde en fælles tilfredsstillende løsning på din klage, har du mulighed for at klage direkte til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, men denne vil hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

Del denne side:

Giv mig besked Vi informerer dig hvis varen kommer tilbage på lager. Indtast din bedste e-mail i feltet herunder.
E-mail Vi deler ikke din email med andre